E-Marketing

Een goede vindbaarheid en zichtbaarheid is cruciaal voor uw webshop. De uitstraling van de webshop maakt dat uw klanten u herkennen op de markt. U webshop dient, of straffer nog, moet vertrouwen uitstralen. Geen vertrouwen = geen klanten. Daarvoor dient u rekening te houden met verschillende punten zoals: structuur van de webshop, gebruiksvriendelijkheid, kwaliteit van de foto's, een goede en duidelijke content, betalingsmogelijkheden, retourpolitiek, leveringspolitiek enz. 

 

Om hoog te scoren in de zoekmachines van deze wereld, zoals Google of Bing, kan u gebruik maken van SEA (Search Engine Advertising). SEA is betalend. Adwords is in zekere zin een veilingsysteem: hoe meer u wil betalen voor een klik, hoe hoger u zal staan met uw advertentie. Het heeft als voordeel dat u vrij vlug resultaten kan boeken maar als nadeel dat het vrij prijzig kan uitvalen. Een zeer goede opvolging is raadzaam. U dient eveneens rekening te houden met het feit dat indien u stopt met adwords, het verkeer naar uw webshop of website eveneens stopt. Zie meer onder SEA-tips.

 

Een andere mogelijkheid om goed te scoren in de zoekmachines is SEO (Search Engine Optimization). Het doel is om zonder betaling een zo hoog mogelijke positie te behalen in de zoekmachines. Indien u dankzij SEO een aantal kwalitatieve verbeteringen aan uw webshop/website hebt aangebracht, zullen deze aanpassingen een blijvende positieve invloed hebben op uw positie. En dit is natuurlijk een groot voordeel. Opgelet: men mag niet uit het oog verliezen dat SEO een werk van lange adem is, dat het nooit af is en dat het niet zo vanzelfsprekend is. 

 

Een gezonde mix tussen SEO en SEA is dan ook aangeraden. Men kan zelfs beweren dat beiden een positieve invloed kunnen hebben op elkaar.

 

Meten is weten !! Het is natuurlijk positief dat men actief bezig is met SEO en SEA. Het zal zeker invloed hebben op uw verkopen of conversies maar het kan natuurlijk geen kwaad om de resultaten te meten en af te toetsen aan uw doelstellingen. Een goede hulpmiddel hiervoor is Google Analytics.

 

Een mogelijkheid om uw verkopen en naambekendheid van uw webshop te vergroten is het samenwerken met marketplaces ( bol.com , Amazon, Soresquare enz.). Het is alvast de moeite waard om er aandacht aan te besteden en om na te gaan of dit past in uw verkoopspolitiek. U heeft de nodige content, foto's en expertise reeds in uw bezit. Waarom dan deze niet voor andere doeleinden gebruiken? 

 

Het is begrijpelijk dat veel webshophouders niet voldoende aandacht besteden aan E-marketing. Niet dat zij het belang ervan niet inzien maar een gebrek aan tijd of een gebrek aan kennis ( geen tijd om een opleiding te volgen) zorgen ervoor dat er onvoldoende aandacht wordt besteed aan SEO, SEA, Analytics enz. 

 

Maar geen nood. Dit is waar wij wel tijd voor hebben en waar wij u kunnen in helpen. U staat niet alleen. Wij streven naar een perfecte relatie met onze klant waar de belangen en doelen van de klant primordiaal zijn. Indien u meer informatie wenst kan u steeds vrijblijvend met ons contact opnemen.