Google Ads tips voor webshops en websites

De belangrijkste Sea-tips:

Alvorens  een Google Ads campagne  op te starten  dien je ervoor te zorgen dat uw content duidelijk en foutloos is, dat uw webshop of website er verzorgd uitziet en goed gestructureerd is. Eveneens  zorg je ervoor dat de webshop/website gebruiksvriendelijk is. Verlies de gedachtegang van de consument/bezoeker nooit uit het oog. Op deze vermelde punten gaan veel websites/webshops volledig de mist in. Wat voor zin heeft het dat u veel verkeer vanuit uw Google Ads campagnes naar jouw website/webshop trekt en dat je veel betaalt, als de bezoekers uiteindelijk  weer snel afhaken. Hierdoor zal het rendement van uw campagne slecht en zeer kostelijk zijn en het zal uw scoringspositie negatief beïnvloeden. 

 

Bepaal vooraf wat je wilt bereiken met uw Google Ads campagne. Wil je jouw focussen op naambekendheid, reclame maken, aanvraag- en contactformulieren genereren of wil je producten of diensten verkopen? Wat is de reden waarom je met Google Ads wilt starten?

 

Maak vooraf een duidelijk structuur van uw Google Ads-campagnes en advertentiegroepen. Wat zijn uw verschillende campagnes. Wat zijn uw verschillende advertentiegroepen. Op welke woorden (zoekwoorden) wil je teruggevonden worden. En wat zijn uw landingspagina's. Desnoods maak je nieuwe landingspagina's.

 

Niet vergeten bieden op je eigen merknaam of firmanaam.

 

Om een goede Google Ads campagne te maken en te beheren, heb je tijd nodig. Je moet geduld hebben en niet na een aantal weken stoppen omdat de resultaten nog niet naar wens zijn. Gun jouw Google Ads campagne de tijd om op gang te komen en pas aan waar nodig.

 

Hoe doen je rechtstreekse concurrenten het? Welke advertentietekst gebruiken zij en wat zijn hun landingspagina's? Hou 2 zaken altijd voor ogen: 1) bekijk alles uit de ogen van de klant en 2) neem de fouten van uw concurrenten niet over, je mag best wel kritisch zijn.

 

Besteed extra aandacht aan het maken van jouw Google Ads advertenties. Deze zijn zeer belangrijk. Je kan hier een unieke boodschap geven en daardoor het verschil maken.

 

Meten is weten. Het is natuurlijk positief dat men actief bezig is met SEA of Google Ads. Maar het is aangeraden om de resultaten te meten en af te toetsen aan uw doelstellingen. Een analyse op regelmatige basis is aangewezen. 

 

Mislukkingen maken deel uit van jouw Google Ads campagnes. Je moet aanvaarden dat af en toe iets kan mislukken. Probeer wel uit deze mislukkingen te leren.

 

Google Ads is een soort veiling, hoe meer u betaalt, hoe hoger u zal staan. Dit kan vrij prijzig zijn. Goed opvolgen is de boodschap.

 

Denk niet dat alles vanzelf gaat. U moet er echt voor werken. Veel mensen denken dat éénmaal hun campagnes op punt staan, alles wel zijn gangetje zal gaan. Neen dus, u moet er continu mee bezig zijn.

 

Besteed voldoende aandacht en tijd aan goede en doeltreffende trefwoorden.

 

Hou in gedachte dat Google Ads geen wondermiddel is. Het is één van de instrumenten om bezoekers naar uw site te lokken. De niet-betalende bezoekers zijn even belangrijk en natuurlijk veel goedkoper. Dus besteed eveneens aandacht aan een goede SEO. Zie Google Ads als een deel van het geheel, en handel daar ook naar.

 

Ervaring is belangrijk. Maar hoe doe je ervaring op? Vooreerst natuurlijk door zelf jouw Google Ads campagnes te beheren. Hoe meer je zelf doet en hoe meer je zelf beheert, hoe groter je praktijkervaring wordt. Zelfstudie onder de vorm van beroepsliteratuur of cursussen is eveneens interessant. Maar ik hoor jullie al zeggen: "we hebben hiervoor geen tijd". En toch, je mag niet uit het oog verliezen dat Google Ads-gebruikers slimmer en slimmer worden en dat veel van uw concurrenten meer en meer weten wat ze doen en ervaring hebben. Dus kennis kan u veel geld besparen. Maar niet getreurd er is ook nog een andere mogelijkheid. Ik kan jullie helpen. Een beetje reclame mag toch, hé. Een doelgerichte en persoonlijke Google Ads opleiding kan wonderen doen. Bij veel van mijn klanten doe ik op regelmatige basis een analyse van hun Google Ads-campagnes. Ik bespreek met hen de resultaten, neem de nieuwigheden door en bespreek waar zij de campagnes kunnen verbeteren. Dit heeft als voordeel dat ik jullie deelgenoot maak van mijn ervaring en jullie ergens verplicht om toch een beetje tijd vrij te maken. Ervaring die jullie perfect kunnen gebruiken. En laat mij duidelijk zijn: dit hoeft niet duur te zijn.

 

 

Kan ik u helpen of wil je nog meer informatie, aarzel dan niet om met mij gratis contact op te nemen. Dit kan per mail (didier@dimibvba.be) of op het nummer 0477 76 16 59. Je kan eveneens een kijkje nemen naar de verschillende Google AdWords opleidingen en cursussen.